Biomedical Signal Processing

پردازش سیگنال ـ پردازش سیگنال پزشکی _Matlab Learning

Biomedical Signal Processing

پردازش سیگنال ـ پردازش سیگنال پزشکی _Matlab Learning

وبسایت تخصصی پردازش سیگنال های پزشکی جهت ارایه آموزش های مختلف در حوزه پردازش سیگنال در نرم افزار متلب در خدمت شماست.

نویسندگان
آخرین نظرات

سوالات در مورد انتخاب قسمتی از سیگنال صدای قلب

پنجشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۹، ۱۰:۰۳ ب.ظ
سوال اول : این دیتای صدای قلب 10 ثانیه رو داره نشون میده. اگه من بخوام یه قسمت خاص از سیگنال مثلا از سمپل 1 تا 70000 رو ببینم باید چیکار کنم ؟

جواب : ازونجایی که دیتامون (که مثلا نامش y1 هست) یک بردار 424560*1 یا 1*424560 هستش، پس برای انتخاب یک قسمت خاص از دیتا بدین گونه عمل میکنیم:
y2=y1(1:70000)
یا مثلا از سمپل 80000 تا سمپل 120000 را میخوام :
y3=y1(80000:120000)


سوال دوم : توی شکل صدای قلب نمونه ای که داشتیم، ده تا سیکل صدای قلبی رو داریم. اگه بخوام مثلا سیکل اول رو فقط داشته باشم چیکار کنم ؟
جواب : خب در کمال سادگی از دستور length استفاده میکنیم .
مثل من مینویسم plot(t(1:length(t)/10),y1(1:length(y1)/10)) تا به راحتی بتونم سیکل اول صدای قلب را ترسیم کنم. پس کل کد من به صورت زیر خواهد بود :

clc;clear;close all
[y1,fs]=audioread('normal.mp3'); % read Heart sound data
T = 1/fs; % Sample time
L = length(y1); % Length of signal
t = (0:L-1)*T; % time vector

plot(t(1:length(t)/10),y1(1:length(y1)/10))

 

 

 

 
 
 
 
ترسیم یک سیکل صدای قلب
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۰۷
سبحان بامداد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی